Levye :
Elimize Geçtiği Bölüm : Bölüm 2 ( A Red Letter Day )
Hasar : 10 HP
İkinci Atış : YOK
Kapasite / Maksimum Cephane : YOK
Half Life' ın ilk oyunundan beri Half Life oyuncularının elinden düşmeyen ve çok işe yarayan aracı silahımız. Özellikle zombilere, HeadCrabslere ve Manhacklere karşı tercih edilir. İsabet etmesi halinde 10 HP güç ( Verilen Bilgiye Göre ) götürmekte ki bu 9MM silaha göre daha fazla. Kutuları kırmak ve yolu temizlemek için en ideal silah.
USP Match :
Elimize Geçtiği Bölüm : Bölüm 3 ( Route Kanal )
Hasar : 5 HP
İkinci Atış : YOK
Kapasite / Maksimum Cephane : 18/150
Şüphesiz, elimize geçen ilk uzak menzilli silahımız. Yarı otomatik silah olma özelliğine sahip. Tek seferde şarjöre 18 mermi alabilir. Güçsüz olması nedeniyle, genellikle alternatif silah olarak kullanılır. Seri olarak ateş edildiğinde düşmanlarımızı etkisiz hale getirme süremiz düşecektir. Daha Route Kanal bölümüne gelmeden, bir Combine Askerini levye ile öldürdükten sonra ilk olarak elimize geçmiş oluyor...
Magnum :
Elimize Geçtiği Bölüm : Bölüm 3 ( Route Kanal )
Hasar : 40 HP
İkinci Atış : YOK
Kapasite / Maksimum Cephane : 6/12
Magnum... Düşmanda yarattığı etki boyutundan kat kat fazla. Görünüşe aldanmamak lazım. Tek vuruşta basit rakipleri yok edebiliyor. Buna Combine Metrocops' lar da dahil. Bu kadar güçlü olması artısı. Ancak, fazla mermi haznesinin olmaması, geç doldurulup geç kullanıma hazır hale gelmesi ve seri atışların yapılamaması silahın eksi özelliklerinden sayılabilir. Seri atışların yapılamamasının sebebi; ateş edildiğinde Gordan Freeman üzerinde de büyük etki yapması. Şüphesiz kullanması çok zevk veren, Half Life' a ayrı bir hava katan Magnum silahı.
Hafif Makinalı Tüfek (Mp-7) :
Elimize Geçtiği Bölüm : Bölüm 3 ( Route Kanal )
Hasar : 4 HP / Mermi 13 Mermi / Sn.
Kapasite / Maksimum Cephane : 45/255
İkinci Atış : El Bombası
Hasar : 40 HP
Kapasite / Maksimum Cephane : 1/3
Half Life 2 ' de elimize geçen ilk tam otomatik silahımız. Saniyede 13 mermi ( Verilen bilgiye göre ) atabilme özelliğine sahip. Tek merminin düşmanda yarattığı hasar az olsa bile otomatik silah olması ve fazla mermi kapasitesinin olması, bu açığı kapatabildiğini açıkça belli ediyor. Hızlı hareket eden düşmanlarda kullanılabilecek uygun silahlardan... Bu silahı normal taramalı silahlardan ayıran bir özelliği var. O da ; alternatif atış olarak el bombası atabilmesi. Kalabalık düşmanların olduğu yerler; kullanılması için en uygun yerler diyebiliriz.
Pompalı Tüfek ( SPAS - 12 ) :
Elimize Geçtiği Bölüm : Bölüm 6 ( We Don't Go To Ravenholm )
Hasar : 56* HP / 8 Saçma
Kapasite / Maksimum Cephane : 8/30 :S
İkinci Atış : Çifte Atış
Hasar : 84* HP / 12 Saçma
6. bölümde, Half Life 2' nin pompalı tüfeği olan SPAS - 12 ile tanışıyoruz. Yakınımızdaki düşmanlar için öldürücüdür ancak; uzaktaki düşmanlara fazla etki yapamaz. Alternatif atışı ise ; çifte atış. Çifte atışta; tek seferde normalden çok daha fazla saçma atar. Buna rağmen yine uzaktaki düşmanlar için fazla etki yapamaz. Aksine saçmalar daha fazla dağılır. Kısacası; yakındaki düşmanlar için en ideal silah diyebiliriz.
Ateş Tüfeği :
Elimize Geçtiği Bölüm : Bölüm 6 ( We Don't Go To Ravenholm ) ( DOĞRU OLMAYABİLİR. ) :bilmem:
Hasar : 8 HP / Mermi ( 10 Mermi / Saniye )
Kapasite / Maksimum Cephane : 30/60
İkinci Atış : Ateş Topu
Hasar : 100 HP ( Canlı düşmanları tek seferde eritir )
Half Life 2' nin en gelişmiş tüfeği. Seçkin Combine Askerleri' nin ( Beyaz Giysili Combine Askerleri ) kullandıkları tüfek. Half Life 2' de otomatik silahların en güçlü olanı. Alternatif atışında; canlı düşmanları tek seferde eritebilen çok güçlü ateş toplarından atar. Canlı olmayan düşmanlara da çok büyük darbe yapar. Ateş topu bir yere çarptığında belirli bir süre sınırı boyunca seker. Bu da düşmanı vurma olasılığını artırıyor. Half Life 2' de en sevdiğim silahlardan...
Uzun Menzilli Ok :
Elimize Geçtiği Bölüm : Bölüm 7 ( Highway 17 )
Hasar : 100 HP
Kapasite / Maksimum Cephane : 1/10
İkincil Eylem : Zoom
Half Life serisinden de hatırladığınız gibi o çok güçlü olan ok. Yepyeni gelişmiş modeliyle Half Life 2 ve devamında ( EP 1, EP 2 ) yer alıyor. Tek vuruşta çoğu çeşit düşmanı öldürüyor. Tek seferde sadece 1 ok atma şansımız var. Silahı doldurması geç olduğundan dolayı çok dikkatli kullanılması gerekiyor. Ayrıca en fazla 10 mermi taşıyabiliyoruz. Bu yönleri silahın çok dikkatli kullanılmasını gerektiriyor.
Gravity Gun ( Yer Çekimi Silahı )
Elimize Geçtiği Bölüm : Bölüm 5 ( Black Mesa East )
Hasar : Sadece Dolaylı Yoldan Hasar Verebilir
Kapasite / Maksimum Cephane : N/A
İkincil Eylem : Çekme
Nesneleri çekip atmak, uzaktaki sağlıkları, mermileri, silahları vs. almaya birebir. Nesneleri çekip atabildiğimiz gibi nesnelere de vurabiliyoruz. Yolumuzu bununla da temizleyebiliriz. Yanabilen varilleri bu silah sayesinde düşmanlarımıza atarak yok edebiliriz. 6. bölümde ki dişli çarkları tutup zombileri iki eşit =) parçaya ayırmak Half Life 2' nin en beğendiğim yanlarından...
Gravity Gun ( Elektrikli )
Elimize Geçtiği Bölüm : Bölüm 13 ( Our Benefactors )
Hasar : Tek Seferde Yok Eder
Kapasite / Maksimum Cephane : N/A
İkincil Eylem : Çekme
En son bölümde tüm silahlarımız yok ediliyordu. Tek yok edilmeyen aksine daha da geliştirilip, güçlendirilen yer çekimi silahımızın en son hali. Modifiye edilen bu silah ile düşmanları da çekip çok uzaklara fırlatabiliyoruz. Ayrıca çektiğimiz düşmanlar elektrik akımının etkisiyle daha fırlatmadan ölmüş oluyorlar. Half Life 2' de sadece en son bölümde bu silaha sahip oluyoruz...
Roket Atar ( RPG )
Elimize Geçtiği Bölüm : Bölüm 7 ( Highway 17 )
Hasar : 200
Kapasite / Maksimum Cephane : 1/3
İkincil Eylem : Yok
Half Life' ın en güçlü silahlarından. Helikopterlere, Strider' lara ve daha bir çok düşmana çok büyük etki bırakıyor. Bu roketatarın en gelişmiş özelliği uzaktan da kontrol edilebilmesi. Lazerini nereye tutarsanız oraya yönlenir. Düşmanın bu roketlerden kaçamaması için lazeri daima düşmanın üzerinde tutmalısınız.
Fırlatılabilir El Bombası
Elimize Geçtiği Bölüm : Bölüm 3 ( Route Kanal )
Hasar : 125
Kapasite / Maksimum Cephane : 1/3
İkincil Eylem : Yuvarlama
Kalabalık düşmanların arasına bir el bombası hepsini birden yok etmeye yarayabilir. Güçlü patlama etkisine sahip. Eğer yanınızda patlayacak olursa kendinize de büyük zararlar verebilirsiniz. Ayrıca ikincil eylem olarak el bombasını yerde de yuvarlayabiliyorsunuz.
Pherapods
Elimize Geçtiği Bölüm : Bölüm 8 ( Sandtraps )
Hasar : Sadece Antlion Saldırılarıyla Düşmanlar Yok Edilebilir
Kapasite / Maksimum Cephane : N/A
İkincil Eylem : Antlion Çağırma
Half Life 2' nin en ilginç silahlarından sayabiliriz. Aslında bu bir silah değil. 8. bölüm olan Sandtraps' in, Antlion dolu topraklarından çıkan Antlionlar' ın annesi ( başı ) içinden çıkan bu top sayesinde tüm Antlionlar bizi onlardan biri sanıyorlar. Bu topun özelliği ne ? Elimizdeki bu topu ( sıktırınca vıcık vıcık eden =) ) nereye atarsak Antlionlar o tarafa doğru gideceklerdir. Gitmekle kalmayıp gördükleri canlılara karşı da büyük bir tehlike oluşturacaklardır. Yerden yüksekte bulunan düşmanlar için bile kullanılabilir. Bilindiği gibi Antlionlar çok yükseğe kadar zıplama - uçma yeteneğine sahipler. Tıpkı bir çekirge gibi. Elimizde bu top olmadığı zamanlar en nefret ettiğimiz bu yaratıklar, bu top ile bambaşka bir hal alıyor. Oldu da geride kaldılarsa ikincil eylemi kullanarak ( topu sıktırarak ) yanımıza çağırabiliriz. Saldırıdan dönmelerini de yine aynı eylemle yapabiliyoruz...